Powered By Blogger

vrijdag 23 april 2010

Taskforce deeltijd plus, maar dan min

Vandaag heb ik mijn laatste vrijdag van het jaar gewerkt. Vanaf 1 mei werk ik geen 32 uur meer, maar 20 uur. Volgende week vrijdag is het koninginnedag, duzz... Ik kwam er vandaag ook pas achter.

Vanavond las ik ook het
eindrapport van de Taskforce deeltijd plus, over wat de overheid kan doen om vrouwen te bewegen om meer dan 24 uur per week te gaan werken. Hmm, ik doe net het tegenovergestelde... Ze maken trouwens wel een uitzondering voor als je kinderen hebt, maar dan nog. Ik vind het wel oké, niet echt schokkend wat er in staat. Wat er in staat over scholen, daar ben ik wel reuzeblij mee. Scholen en opvang moeten samengaan en één plek worden waar de kinderen van 8 tot 6 kunnen verblijven, met een continue rooster. Daarnaast is de school maar hooguit 2 weken in de zomer gesloten. Nu nog extra aanbod van sport, spel en cultuur en mijn dag kan niet meer stuk. Ik denk alleen dat mijn kinderen dat niet meer zullen meemaken, ben ik bang...

Even terug.. Nog één week werken en dan verandert mijn werkweek.. Van 4 dagen werken naar 2,5 dag werken in de week. En als ik niet werk, zorg ik voor de kinderen. Zo hoop ik dat we een betere balans in ons gezinnetje krijgen. Nu Lucas naar de basisschool gaat, bij vriendjes wil spelen en straks ook nog op zwemles gaat, vind ik dat een fijn idee. Ook dat Maurits over een jaar naar de basisschool gaat en ik nu nog wat meer tijd met hem kan doorbrengen, vind ik ook helemaal super. En Julian.....die vindt (bijna) alles best..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten