Powered By Blogger

dinsdag 4 mei 2010

Regels regelen het

Vandaag mijn eerste dag dat ik extra thuis ben voor de kinderen. Lucas heeft ook vakantie en Julian vindt de box helemaal niets meer, dus voor mij was het flink aanpoten vond ik. Het maakte me wel wat bewuster van welke regels vind ik nu echt belangrijk, anders blijf ik de hele dag ze corrigeren! En dat is zeker niet goed.

Dus voor de komende tijd:
1. We doen niemand opzettelijk pijn (niet fysiek en niet mentaal)
Dit betekent al een heleboel: niet schoppen en slaan, niet duwen en trekken, niet knijpen en bijten. Maar ook geen nare dingen tegen elkaar zeggen. Scheelt wel als je het onder één noemer kunt zetten. Oja, ook het zitten op Julian hoort hier bij en doen we dus niet.

2. We ruimen onze eigen troep op
Dit beperkt zich voornamelijk tot speelgoed wat door het hele huis zwerft.

3. Met het eten zitten we netjes aan tafel en gaan pas van tafel als we dat gevraagd hebben
Als ze dit kunnen, dan gaan we een stapje verder met netjes eten.....

4. Pas na 4 uur tv kijken of achter de computer
Dit is bedoeld om ze genoeg te laten bewegen, maar daar hoef ik me geen zorgen meer over te maken. Toch blijft deze regel gehandhaaft

5. Rennen doen we buiten
Zie 4. Gelukkig is het weer goed en kunnen ze ook daadwerkelijk naar buiten.

6. Bij ruzie om speelgoed moeten ze er zelf uitkomen, anders ruim ik het op
En kan dus niemand er mee spelen. Deze scheelt mij ontzettend veel energie!


Hier moet ik het wel mee redden, hoop ik. Oja, het belangrijkste vergeet ik nog: Een goed voorbeeld doet goed volgen. Hmm, zal het misschien dáár mis gaan....?

-- Jolanda Bücking

Geen opmerkingen:

Een reactie posten